سلسله ترامپ ها؛ نگاهی به ابعاد زندگی کلی خانواده «دونالد ترامپ»، رییس جمهور ایالات متحده

سلسله ترامپ ها؛ نگاهی به ابعاد زندگی کلی خانواده «دونالد ترامپ»، رییس جمهور ایالات متحده

منو دوست بدار، بچه ام رو بیشتر. این اصل راهنمای سبک ریاست جمهوری دونالد ترامپه که میشه اونو یکی از خویشاوند پرست ترین (nepotistic) چهره های سیاسی تاریخ آمریکا می دونن. ترامپ به وفاداری اطرافیانش بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت میدن و کی بهتر از بچه هاش می تونه این وفاداری رو به اون نشون بده. سه بچه ارشد اون براش کار می کنن، و شرکای زندگیشون هم همینطور.

با در نظر گرفتن نسل اسکاتلندی مادر دونالد ترامپ که خود به اون افتخار کرده و می گن که مادرش هم از طرفداران بزرگ خاندان سلطنتی بوده، جای تعجب نداره که در دیدار گذشته خاندان دونالد ترامپ از بریتانیا و خاندان سلطنتی این کشور، همه اعضای سلسله ترامپیان حتی تیفانی جوون که از اون با عنوان «ترامپ نامرئی» یاد می کنن هم در این سفر حضور داشته باشه. اما سوال اینه که در حلقه خانوادگی دونالد ترامپ که نزدیک ترین آدما به اون هستن هر کسی چه سمت و جایگاهی داره؟

ملانیا ترامپ، ۴۹ ساله

دوری از قدرت، راز ملانیا

جایگاه خانوادگی: سومین همسر دونالد ترامپ به عنوان بانوی اول آمریکا شروعی توأم با شک و دودلی داشت. براساس گزارشا اون هیچ وقت تشویق کننده شوهرش واسه شرکت در رقابتای انتخاباتی آمریکا نبوده و ً شبی در سال ۲۰۱۶ که برنده شدن دونالد ترامپ در رقابتای ریاست جمهوری مسجل شد به گریه افتاده، ادعاهایی که ایشون شدیدا اونا رو تکذیب می کنه.
اون در ادامه واسه ۶ ماه در نیویورک موند و اصرار داشت که تا زمان پایان نیافتن مدرسه پسرشون، بارون، به همسر رییس جمهورش ملحق نمیشه. حتی امروز هم اون با احتمال خیلی کم در کنار شوهرش دیده می شه و نزدیکان رییس جمهور هم ادعا کردن که ملانیا و ترامپ با احتمال خیلی کم همدیگه رو می بینن.

تصویر عمومی: باشکوه اما رازآلود. هیچکی نمی دونه ملانیا ترامپ چه تفکری در مورد شوهرش و ریاست جمهوری اون، عقاید سختگیرانه اون در مورد مهاجرت (که ملانیا هم خود تفکرات مشابهی در این مورد داره) و روابط عاشقانه ادعایی اون داره.
کم حرف در انظار عمومی، این زن قدیمً مدل اسلوونیایی نسل حالا خوبیش اینه تا حالا سریال کمدی شبکه بی بی سی ساخته شده به وسیله تریسی اولمن رو ندیده که در اون شخصیت اون به شکل یه ربات به نام «ملانیابوت» (Melaniabot) ترسیم شده.

چهره مادری: ملانیا شدیدا مراقب و محافظ بارونه، تنها فرزندش که حالا ۱۳ سال سن داره.
انتظار میره که بارون بازم در واشنگتن دی سی بمونه.

ملکه پروتکلا: دستیاران ملانیا می گن که علاقه اصلی اون در کاخ سفید به دکوراسیون داخلی و مکان برگزاری مراسم شامای حکومتیه و به قوانین مهمانداری و به طور خاص هدایایی که داده می شه، گلا، منوی غذایی و چیدمان صندلیا بسیار حساسه.

سبک لباس پوشیدن: خانوم ترامپ که در مورد لباس پوشیدن بسیار گزیده و متفاوت از دیگر بانوهای آمریکا عمل می کنه با همون دقت و وسواسش در مورد دکوراسیون و چیدمان، لباس هاش رو در مراسم مهم انتخاب می کنه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   30 نکته مهم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال + بهترین ارزها

ایوانکا ترامپ، ۳۷ ساله

دختر جاه طلب بابا که دشمنان زیادی داره

مقام: دختر اول غیررسمی آمریکا از ایوانا، همسر اول دونالد ترامپ. پرنسس یخی خونسرد نور چشمی و سوگلی پدرشه. به گفته دونالد ترامپ اون «بهترین فیزیک بدنی» رو داشته و اگه دخترش نبود، به اعتراف خود دونالد ترامپ، با اون ازدواج می کرد.
هم اینکه ترامپ پدر ادعا کرده که اگه دخترش واسه ریاست جمهوری آمریکا نامزد شه «شکست دادن اون خیلی خیلی سخت میشه». اگه به خاطر اعتراضات و جنجالای عمومی نبود، دونالد ترامپ دوست داشت اونو واسه پست ریاست بانک جهانی یا سفیر کشور در سازمان ملل معرفی می کرد.

جایگاه خانوادگی: بسیار رفیع. ایوانکا و شوهرش، جرد کوشنر، ۳۸ ساله، از مشاوران ارشد کاخ سفید و گوشای رییس جمهور هستن.

تصویر عمومی: اون و شوهرش که از اونا با عنوان «جاوانکا» یاد می شه روزگاری در چشم چپگراها بع عنوان چهره پروژه ترامپ قابل قبول به نظر می رسیدن. این نیویورکیای پرزرق و برق، پیچیده و با فکرا لیبرال سخنگوی گفتگو میونه روی انگاشته می شدن اما امروزه شرایط تغییر کرده. یکی از افراد داخلی کاخ سفید این دو رو یه «ترکیب سمی از نخوت و جهالت» با طمع سیر نشدنی واسه قدرت و منشأ خیلی از سیاستای بحث برانگیز رییس جمهور توصیف کرده.

زندگی کاری: ً همکارانشون در کاخ سفید هم تحمل اونا رو ندارن و به خاطر اصرار اون واسه دست داشتن در هر تصمیمی از کوشنر با عنوان «وزیر همه چیز» و از ایوانکا با عنوان «Habi» یاد می کنن که به معنی «خونه همه ایده های بد» (Home of All Bad Ideas) است.

زندگی خانوادگی: این زوج در عمارتی در واشنگتن دی سی همراه با سه بچه فتوژنیک شون- آرابلا، ژوزف و تئودور- زندگی می کنن. بر خلاف بعضی ادعاها مبنی بر این که ایوانکا و جرد میخوان به نیویورک برگردن، در عمل این زوج به واشنگتن دی سی چسبیده ان.

ثروت: خیلی زیاد. ایوانکا یه کارآفرین موفق قبلی در بخش مد و فشن و یه فعال اقتصادی میلیونر در میدون املاکه. اون و شوهرش در طول یه سال خدمت خود به عنوان مشاوران بی حقوق رییس جمهور، از فعالیتای اقتصادی خود دستکم ۶۱ میلیون پوند کسب درآمد کردن. ایوانکا سال گذشته شرکت مد و فشنش رو فروخته و جرد هم از جایگاه ریاست شرکت خانوادگی اش منصرف شده تا بر فعالیتای سیاسی اش متمرکز شه.
ادعا می شه که این دو بی پروایانه از مقام خود و دونالد ترامپ واسه پیشبرد اهداف و امیال شخصی شون استفاده می کنن.

آرزوها: بسیار بزرگ. ایوانکا عقیده داره که می تونه روزی رییس جمهور کشورش باشه و در صحبت هاش گفته که دولت پدرش «شروع یه سلسله آمریکایی بزرگ» میشه.

دونالد ترامپ جونیور، ۴۱ ساله

شخصیتی کنترل نشده و غیرقابل پیش بینی مانند پاپ

این مطلب را هم از دست ندهید :   آنچه زنان باید در مورد «سندروم تخمدان پلی کیستیک» بدانند

جایگاه: پسر ارشد رییس جمهور آمریکا و اولین بچه اون از سه فرزندی که از ایوانا داره.
دونالد کوچیک از اعضای داوران برنامه تلویزیونی ریالیتی شو قبلی دونالد ترامپ با عنوان «کارآموز» (The Apprentice) بود که همراه با داداش کوچکترش، اریک، بعد از رسیدن دونالد ترامپ به ریاست جمهوری، وارث تاج و تخت سازمان چندین میلیون دلاری پدرشون شدن.

جا پاهای پدر: کپی برابر اصل پدر در نگاه عموم. اونو یه روشنفکر و مرد سیاسی قابل توجه نمی دونن اما مشخصه که می خواد جا پای پدر بزاره.

جنجال آفرین: دونالد کوچیک استعداد پدرش واسه جنجال آفرینی در توئیتر رو به ارث برده. اون یه بار تو یه پیام توئیتری، آوارگان سوری رو به کاسه ای پر از تنقلات شیرین رنگارنگ که روی اونا مقداری تنقلات کشنده پاشیده شده توصیف کرد.

روابط با روسا: دونالد جونیور به خاطر ارتباطاتش با روسا در جریان رقابتای انتخاباتی ۲۰۱۶ به وسیله مجلس سنای کشور احضار شده؛ از جمله اینکه می گن اون مسئول جفت و جور کردن مقدمات نشست بین یه وکیل مربوط به کرملین با یکی از نفرات اصلی کمپین انتخاباتی پدرش واسه بدنام کردن هیلاری کلینتون بوده.

مرد خونواده: سال گذشته، همسر اون، ونسا، (که با هم صاحب ۵ بچه هستن) پس از ۱۲ سال زندگی مشترک درخواست طلاق داد که بسیاری دور بودن اون از خونه و خونواده رو دلیل اصلی این تصمیم ونسا می دونستن. درست قبل از بدنیا اومدن اولین فرزندش وقتی از اون پرسیده شد که اون واسه پدر بودن چه می کنه جواب داد: «ترامپا پوشک عوض نمی کنن». می گن که از هم پاشیدن رابطه دونالد کوچیک و همسرش از سال ۲۰۱۱ شروع شد پس از اون که خانوم ترامپ دریافت که شوهرش با یکی از شرکت کنندگان در مسابقه «کارآموز» به نام اوبری اودی رابطه داره.

خواستگاری ارزون قیمت: ادعا شده که دونالد جونیور با همسر سابقش مانند یه «شهروند درجه دوم» رفتار کرده و پول بسیار کمی در اختیار ایشون قرار می داده طوری که اون مجبور به کمک گرفتن از مادرش شده.
هم اینکه گفته شده که دونالد کوچیک با حلقه ای ارزون قیمت که به صورت مجانی از یه جواهر فروش گرفته بود از همسرش خواستگاری کرده. نامزد جدید دونالد کوچیک، کیمبرلی گیلفویل، ۵۰ ساله، مجری قبلی فاکس نیوزه که نقش مشاور ارشد ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ واسه دور بعدی ریاست جمهوری رو رو دوش داره.

رهبر آینده: اون جذابیت خواهرش رو نداره اما بعضی می گن که اگه قرار باشه یکی از فرزندان اون بتونن جایگاه سیاسی پدرشون رو بدست بیارن ان کسی جز دونالد کوچیک نیس.
طرفداران دونالد ترامپ اونو دوست دارن و اونو مردی خوش صحبت و در دسترس توصیف می کنن.

اریک ترامپ، ۳۵ ساله

دائم در سافاری، شخصیتی مهم

جایگاه: معاون بخش اجرایی شرکت ترامپ، جایی که اون مدیریت مراکز اقامتی، باشگاه های گلف، رستورانا و تاکستان ویرجینیا رو دوش داره.

تصویر عمومی: در پروژه های کمیک از اون با عنوان خنگ خونواده یاد شده که غرایض سیاسی دونالد جونیور و ایوانکا رو نداره.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ده ها منبع برای «مطالعات مهاجرت داخلی» پژوهشگران

موفقیت مشکوک در کار و کاسبی: در سال ۲۰۱۷، بنیاد اریک ترامپ متهم شد که از کمکای مالی انجام شده که قرار بود صرف درمان بیماران سرطانی شه واسه کار و کاسبیای شخصی از جمله باشگاه های گلف استفاده کرده. اریک این ادعاها رو نادرست دونسته و قول داده که در این پرونده همکاری کنه.

تفریحات: اونم مانند دونالد جونیور عاشق شکار تفریحیه. در سال ۲۰۱۰، یه گروه مدافع حقوق حیوانات به خاطر عیاشی و خوشگذرونی و شکار در جریان یه سافاری در آفریقا انتقاد کرد.

زندگی شخصی: اریک ترامپ در سال ۲۰۱۳ با با لارا یوناسکا، جفت و جور کننده تلویزیونی، ازدواج کرده و انتظار بچه دومشان رو میکشن. لارا از اعضای قدیمی تیم ترامپه.

تیفانی ترامپ، ۲۵ ساله

ترامپ مخفی، با احتمال خیلی کم همراه خونواده

جایگاه: تیفانی ترامپ تنها بچه دونالد ترامپ از ازدواجش با همسر دوم خود، مارلا میپلز، است.

لقب: «ترامپ نامرئی». تیفانی که اسم اون از جواهرسازانی مشهور گرفته شده بدلیل این که با احتمال خیلی کم در انظار عمومی ظاهر می شه این لقب رو دریافت کرده. حتی در مستندی که از زندگی پدرش ساخته شده و در مجلس ملی جمهوری خواهان به نمایش در اومد هم نامی از اون برده نشده. و البته تیفانی تنها ترامپیه که از اون واسه پیوستن به تیم ترامپ پس از ریاست جمهوری اش دعوت نشده. به خاطر همین حضور اون در میان اعضای خونواده ترامپ که به لندن سفر کردن غیرمعموله.

جایگاه خانوادگی: هر چند دونالد ترامپ موفق شده خود بچه هاش رو بزرگ کرده و بر شخصیت اونا اثر داشته باشه اما تیفانی به وسیله مادرش در کالیفرنیا و جدا از پدرش بزرگ شده.
دونالد پدر یه بار ادعا کرده که نسبت به دیگر بچه هاش، افتخار کمتری به تیفانی می کنه.

شغل: صحبت در این مورد مشکله. هر چند اون در حال تحصیل در رشته حقوق در واشنگتن دی سیه اما فعالیتای شغلی و اقتصادی چندانی نداره.

تفریحات: قرار دادن عکسای فراوون و گاه بی معنی از جاهای پرزرق و برقی که میره.

نیمه دیگه تیفانی: تیفانی یه مدت با یکی از همکلاسی هاش به نام راس مکانیک رابطه داشت، جوونی که چیزای مورد علاقه سیاسی اش به دموکراتا بسیار نزدیک بود. بعد از جدایی از مکانیک، اون حالا با پسری به نام مایکل بولوس که ریشه ای فرانسوی-لبنانی داشته، از یه خونواده میلیاردره و در دانشگاهی در لندن در رشته اقتصاد تحصیل می کنه وارد رابطه شده.
تازگیاً این دو در حال گذروندن تعطیلات خود روی یه قایق تفریحی در جنوب فرانسه دیده شده و باحال اینکه اون نامزدش رو به خونواده ترامپ معرفی کرده.

آرزوها: بعد از یه تلاش ناموفق واسه تبدیل شدن به یه ستاره میدون سرگرمی، بسیاری می گن که اون پذیرفته رابطه نزدیک تری با پدر و داداش و آبجی خونده هاش داشته باشه و در ادامه ازدواج کنه.

bagh